Výměna
oleje v posilovači řízení.
Je to
celken jednoduchá práce.
Ze
všeho nejdříve je třeba sehnat
odpovídající olej
předepsaný do Lantry, což
není nic složitého. Mají je v
kdejaké
mototechně, rozdíl ve akorát v ceně.
Výrobce
předepisuje Dextron II, ale podle mých informací
se
dá použít i Dextron III. Doporučený
olej od EKOLUBE je na poslední fotce.
Postup
práce - nejdříve si uvolněte nádobku s
olejem. Drží na držáku, je zacvaklá
zezhora, jak je vidět na prvních
dvou fotkách. Pak ve vhodné poloze olej vylejte a
demontujte nádobku od hadic. Je třeba trochu
násilí, hlavně při
sundávání těch
pružných spon co objímají
hadice. Při
troše snahy máte nádobku dole a
vylejte
zbývající olej. Já jsem
nejdříve po
uvolnění nádobky z držáku odlil co
šlo,
zbytek jsem odchytil po demontáži první hadice -
té co se vrací od chladiče oleje. Chladič je ta
trubka,
co je před chladičem motoru, je to skutečně jen zohlý kus
trubky, na chlazení posilovače to asi stačí. A
nenechte
si namluvit, že je to čidlo airbagu, jak to na mě skoušel
jeden
bazarista. Nádobka má v sobě sítko, to
je podle mě
nedemontovatelné, proto je třeba vylét oba
výustky
zároveň, nebuďte překvapení, když to nepůjde
ihned.
Sítko je tam z toho důvodu, že nečistoty z okruhu
zůstávají v nádobce a
nepoškodí
čerpadlo. Takže nádobku máme čistou a
prázdnou, a můžeme ji připojit na hadici co jde K ČERPADLU.
pak
hadici od chladiče dáme do vhodné
nádoby - fotky 3
až 5 a vhodnou zátkou, nebo jako já prstem ucpeme
volný vstrup - tu trubku nádržky co na
ni pak
nasadíme hadici, která je teď v
nádobce a nalijem
tak půl litru do nádržky. Ochotný
pomocník
nastartuje, ale pozor jen na krátkou chvíli,
uvidíte, jak rychle olej z nádržky bude mizet,
tak jej
před koncem upozorněte ať zastaví motor. Pak volant na jednu
stranu - plný rejd , doplnit trochu v nádržce a
opakovat
startování. A na druhou stranu to
samé. Litr
oleje by vám měl vyjít po spodní
rysku, když jej
zbytečně nevystříkáte při výměně,
takže skutečně
jen krátké starty. Pak připevnit
nasávací
hadici na nádobku, zacvaknout do držáku a je
hotovo.
Co
to přineslo u mě - posilovač jde lehčeji, mám
dobrý
pocit, že jsem něco pro auto udělal.
Pískání od
posilovače se zmizelo, ten olej byl skutečně již dost
opotřebovaný, mám dojem, že tekl už trochu
unaveně. Po
výměně oleje jsem vyměnil i klíňák pro
klid
duše a mám od
pískání
úplný pokoj.
Tak
mnoho štěstí
|
|