Oprava
motorku větrání u Lantry bez klimatizace
Jde
o celkem jednoduchou opravu. Nejdříve ze všeho
demontujte
schránku spolujezdce a vyjměte ji. Uvidíte něco
jako na
obrázku. Třemi šrouby povolíte a po
rozpojení konektoru i vyděláte
celý motorek
ventilace i s ventilátorkem. Jeden ze
šroubů
je vidět uprostřed obrázku pod tou bíhou
hadičkou. Pak
demontujte dmychadlo - vydělat segrovku a
mírnými poklepy srazit dmychadlo z
osky. Motor z
černého krytu je třeba silou vypáčit stylem
naše-vaše. Povolením dvou
matiček a
vykroucením jejich čepů z obalu si
uvolníte
čelo a uhlíky, toto doporučuji nechat na
komutátoru
a vytáhnout ze statoru jako celek a rozdělat až
pak,
budete mít lepší přístup k
uhlíkům a
nezničíte je.
Na
rotoru kontrola plošek komutátoru ,
osmirkování jemným smirkem,
vyčistění
drážek mezi jednotlivými ploškami
a
ofoukání od prachu.
Promazat
kluzné ložiska trochou vazelíny. Já
použil
speciální s rozsahem teplot -40 až +60,
dát pozor
na vymezovací kroužky, aby po složení
nešel rotor
moc ztuha. Po zamontování jsem musel jeden
vydělat,
zdálo se mi celé složení moc
tuhé a tak
šel ven jeden od čela s uhlíky, stejně
je v
pracovní poloze nahoře a tak je
zbytečný.
Zajistit
segrovkou, narazit do spodního krytu,
zašroubovat a
namontovat dmychadlo. Tím pádem je vše
hotovo. U
mě to znamenalo ztišení motorku a
myslím, že i
lépe fouká.
Pro
ilustraci je vyfocena ještě i roura, která vede
vzduch od
dmychadla k tepelnému výměníku. Tady
by se pěkně
vyjímal filtr.
Konstrukce
motorku, jeho umístnění a možnost opravy je
skutečně
vynikající a kam se hrabou Škodovky
které byly
vyráběné ve stejné
roky jako Lantry.
|